6.8.12

YA RASULULLAH


Ya Rasulullah,
aku datang menziarahi masjid tempatmu bersemadi,
aku datang kerana rindu dan cinta padamu kekasih Allah,
aku datang kerana ingin beribadah di masjid mulia ini,
kerna pahala solat di masjid ini 1000x lebih baik daripada solat di masjid lain,
terimalah aku sebagai tetamu bumi barokah ini.




Ya Rasulullah,
tatkala pertama kali menjejakkan kaki di masjid Nabawi ini,
dadaku sebak, air mata jatuh bercucuran,
teringat kisah pahit getir hidupmu,
seorang Nabi yang terlalu banyak berkorban untuk kami,
kau sering dicaci dan dikeji kerana Islam,
kau pernah diludahi kerana Islam,
kau pernah dilempari najis unta sewaktu solat kerana Islam,
kau pernah dipulaukan selama 3 tahun kerana Islam,
kau pernah dilontari batu di Taif kerana Islam,
kau pernah terluka di medan Uhud kerana Islam,
darahmu pernah mengalir membasahi bumi,
namun kau tetap tabahkan hati
mulianya hatimu wahai pesuruh Allah,
luhurnya budimu kekasih Allah,
sedang aku???
seorang umat yang penuh dosa,
sering lalai dengan dunia,
selalu menginginkan kesenangan semata,
maafkan umatmu ini Ya Nabiyullah,
maafkan aku Ya Rasulullah...



oleh najahamdan

No comments:

Post a Comment